روشی آسان برای کاهش حجم فایل‌های ویدئویی

نوشته شده توسط : Bahador Panjali | دوشنبه, 21 اسفند 1402
| مطالعه : 2 دقیقه

نرم افزار VLC media player که به صورت پیش فرض بر روی رایانه دسکتاپ شما نصب و قابل استفاده می باشد، این امکان را فرآهم می‌سازد تا حجم فایل‌های ویدیویی و یا صوتی خود را تا حد امکان کاهش دهید. برای کاهش حجم ویدیو با استفاده از ابزار VLC media player ، این مراحل را دنبال کنید.

نرم افزار VLC media player را باز کنید و روی تب "Media" (رسانه) در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه  "Convert/Save" (تبدیل/ذخیره) را انتخاب کنید.

 

 

در پنجره Open Media (بازکردن رسانه) بر روی دکمه Add (افزودن) کلیک کنید و فایل ویدئویی را که می خواهید حجم آن کاهش دهید، انتخاب کنید.

 

 

 

بر روی دکمه (Convert/Save )- تبدیل/ذخیره در پایین پنجره کلیک کنید.

 

 

در پنجره Convert (تبدیل)، فرمت خروجی مورد نظر خود را برای ویدئو انتخاب کنید و سپس روی دکمه تنظیمات پروفایل در کنار لیست کشویی Profile (نمایه) کلیک کنید.

سپس در تب Encapsulation (کپسوله سازی) گزینه "MP4/MOV" را انتخاب کنید.

 

در تب Video Codec (کدک ویدیو) گزینه «H.264» را انتخاب کنید. و سپس در تب "Bitrate"، میزان بیت ریت (Bitrate) را به مقدار کمتری کاهش دهید (128 kb/s) تا حجم ویدیو کاهش یابد. و در آخر برای ذخیره نمایه جدید بر روی دکمه Save کلیک کنید.

توجه داشته باشید که میزان بیت ریت (Bitrate) به نوعی حجم و کیفیت ویدیوی خروجی شما را مشخص می نماید و چنانچه آنرا روی مقادیر بالاتر از جمله 256 kb/s ، 512 kb/s یا 1024 kb/s تنظیم نمایید، ویدیوی شما حجم و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

در پنجره Convert (تبدیل) یک پوشه مقصد را برای فایل ویدیویی کاهش یافته انتخاب کنید. و در نهایت برای شروع فرآیند تبدیل، روی دکمه Start )شروع( کلیک کنید. و به این صورت فایل ویدیویی کاهش یافته جدید در پوشه مقصدی که انتخاب کرده اید ذخیره می شود.

 

 

 

 

اطلاعات تماس